Menu Zamknij

Co po instalacji systemu

Planuje niedługo reinstalację systemu dlatego postanowiłem sobie notować co mam zrobić na samym początku w temacie konfiguracji oraz potrzebnych aplikacji.

 

Konfiguracja:

  1. Wyłączenie indeksowania plików na dyskach SSD (lepiej to zrobić od razu bo później trwa to bardzo długo)
  2. Wyłączenie hibernacji
    1. CMD jako admin
    2. powercfg -h off
    3. jeżeli nie ma żadnego komunikatu to poszło ok
  3. Przeniesienie Dokumentów, Obrazów, Video i Pobranych na inne dyski
  4. Plik wymiany: zmniejszenie do 2048MB i tylko na SSD, jeżeli mamy ram dysk jako usługę to można na ten dysk wrzucić. Gdy jako aplikację uruchamiają razem z logowaniem użytkownika to będzie się pojawiał błąd i dalej plik wymiany będzie kontrolowany przez system.
  5. Przeniesienie folderu cache przeglądarki (przeglądarek) na RamDysk
    1. Po wyłączeniu przeglądarki przenosimy folder cache na RamDysk
    2. Konieczne są łącza symboliczne mklink /d „adres gdzie ma zostać dowiązane” „nowa lokalizacja plików gdzie się znajdują”
    3. Po wykonaniu łącza można korzystać z przeglądarki
  6. Wyłączenie raportowania błędów (i tak większość osób z tego nie korzysta, ja sam wole na szybko zrobić reinstalację systemu niż szukać co padło)
  7. Mapowanie dysków sieciowych
  8. Zarządzanie energią:
    1. dyski pracują non stop (zużycie prądu niewielkie, a niektóre aplikacje potrafią się wysypać czekając na uruchomienie dysków)
    2. wyłączenie automatycznego przechodzenia w stan uśpienia (szczególnie istotne gdy chcemy mieć dostęp do swojego komputera spoza domu poprzez VNC, TeamViewer, RDP czy inne usługi)
    3. Zamiast wyłączenia opcji automatycznego uśpienia można wykorzystać Wake On LAN, ale niestety konfiguracja też może być nieco problematyczna

 

 

Aplikacje:

  1. Chrome
  2. Opera
  3. FireFox
  4. NetWorx 5.5 (nie 6 bo zaczeli za niego kasować pieniądze)
  5. KeePass (co prawda  u mnie siedzi na wszystkich hostingach, więc nie muszę go instalować po reinstalce, ale zachęcam wszystkich aby go sobie dodać do podstawowych programów i systematycznie z niego korzystać)
  6. Vlc
  7. WinRar (lepsze menu kontekstowe oraz możliwość zapamiętywania haseł,  problem ze zgodnością z 7zip gdy archiwum jest zaszyfrowane)
  8. 7zip
  9. PSPad (nie notepad++ ze względów ideologicznych) 😉
  10. Kaspersky
  11. Putty
  12. f.lux
  13. EyeLeo
  14. paint.net
  15. TeamViewer
  16. ShareX (zmiana ustawień skrótów klawiszowych na Win + Shift + S)
  17. DropBox
  18. GDrive
  19. Viber (najbezpieczniejszy komunikator, zapewnia szyfrowanie end-to-end i póki co nikt nie znalazł w nim backdoora)
  20. Discord (najlepiej zarządzalny komunikator, niestety brak szyfrowania end-to-end, ale bogato w zarządzaniu: role, prawa w danym kanale, prawo odczytu, zapisu, przeglądania historii, możliwość korzystania z botów umożliwiających nieco automatyzacji i archiwizowania kanałów – świetny 🙂 )
  21. jDownloader
  22. Steam
  23. EOS Utility (update, konieczne dodanie wpisu do rejestru)
    1. [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Canon\EOS Utility]
  24. Visual Studio
    1. CSharpOutline
    2. WebEssentials
    3. ReSharper
    4. NUnit
    5. SpecFlow
    6. VSColorOutput
    7. VisualStudio.SpellChecker
    8. Trailing Whitespace Visualizer
    9. Web Extension Pack 2015
    10. Github Extention
  25. MS SQL Server + Management Studio (najlepiej w virtualnych maszynach co by synu nie było i był dostęp z zewnatrz)
  26. SourceTree
  27. Adobe LightRoom
  28. IrFanView
  29. Calibre
  30. BTSync
  31. Druki Gofin

 

Listy te nie są zamknięte, z czasem na pewno się powiększą lub zmodyfikują.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *